دانش پژوه سطح3 رشته مشاوره اسلامی موسسه امام رضا(ع)
10.22081/iqiri.2019.69249
چکیده
انسان تربیتپذیر است و استعدادهای درونیاش در جریان تربیت به فعلیت میرسد. برخی امور همچون وراثت و محیط خانوادگی و اجتماعی بر روند تربیت انسان، تأثیرگذار هستند. اگر چه شرایط منحصر به فرد و درونی شخص، از پذیرش تأثیرات تربیتی وراثت و محیط جلوگیری مینماید؛ ولی انتخاب همسر، ازدواج، وراثت، هماهنگی والدین، جامعه و حکومت، از عوامل زمینه ساز تربیت به حساب می آیند؛ زیرا انسان برخی از ویژگی های خویش را از طریق وراثت از والدین، هنگام لقاح دریافت میکند و برخی دیگر از ویژگیهایش را با تأثیر پذیری از محیط خانواده و جامعه کسب مینماید.
رفیعی, اکبر. (1398). وراثت و محیط از دیدگاه اسلام و نقش اراده در میان آنها. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 6(شماره یازدهم-تابستان 98), 109-136. doi: 10.22081/iqiri.2019.69249
MLA
اکبر رفیعی. "وراثت و محیط از دیدگاه اسلام و نقش اراده در میان آنها", فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 6, شماره یازدهم-تابستان 98, 1398, 109-136. doi: 10.22081/iqiri.2019.69249
HARVARD
رفیعی, اکبر. (1398). 'وراثت و محیط از دیدگاه اسلام و نقش اراده در میان آنها', فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 6(شماره یازدهم-تابستان 98), pp. 109-136. doi: 10.22081/iqiri.2019.69249
VANCOUVER
رفیعی, اکبر. وراثت و محیط از دیدگاه اسلام و نقش اراده در میان آنها. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 1398; 6(شماره یازدهم-تابستان 98): 109-136. doi: 10.22081/iqiri.2019.69249