تاریخ کلام امامیه در مسیر رشد و پیشرفت خود مدارس و مکاتبی را پشت سر نهاده است که هر کدام با روشی خاص، نقش تحول آفرینی در بالندگی اندیشه های کلامی آن داشته اند. در دو مدرسه نخستین مدینه و کوفه، همه باورها و بن مایه های اعتقادی شیعه، تبیین و تدوین یافت. بعدها در مدرسه قم و بغداد، میراث پیشین را با دو رویکرد متفاوت مدون کردند و به نسل های بعدی انتقال دادند. بعد از افول مدرسه قم و بغداد، مهم ترین مدرسه ای که از لحاظ جامعیت، تنوع، نوآوری و متمایز بودن آن در اندیشه های کلامی سرآمد مدارس دیگر امامیه شد، مدرسه یا حوزه حله بود.
طالعی اردکانی, محمد. (1399). بررسی خصوصیات و ویژگی های کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 7(شماره شانزدهم - زمستان 99), 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2024.53273.1043
MLA
محمد طالعی اردکانی. "بررسی خصوصیات و ویژگی های کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن", فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 7, شماره شانزدهم - زمستان 99, 1399, 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2024.53273.1043
HARVARD
طالعی اردکانی, محمد. (1399). 'بررسی خصوصیات و ویژگی های کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن', فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 7(شماره شانزدهم - زمستان 99), pp. 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2024.53273.1043
VANCOUVER
طالعی اردکانی, محمد. بررسی خصوصیات و ویژگی های کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 1399; 7(شماره شانزدهم - زمستان 99): 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2024.53273.1043