بی شک عمل هر انسانی با نیّت او محاسبه میگردد و در صورت الهی بودن اعمال مورد پذیرش قرار میگیرد. اهل کتاب با این توهم که در دلهاى ما خیر زیادى مانند؛ روزه، صدقه، مواسات با فقراء و غیره هست بر رسول خدا (ص) فخر میفروختند، حضرت در برابر این توهم مقصود از خیر را چیزى که براى رضاى خدا داده شود و بر طبق اوامر خداوند انجام پذیرد دانستند. اما آنچه براى خودنمایی، تظاهر، تحریک علیه اسلام انجام گیرد و به دشمنى رسول خدا (ص) منجر گردد خیر نخواهد بود، بلکه شر خالص و وبال گردن صاحبانش است و او را به سختترین عذاب گرفتار مىکنند. از یافتههای پژوهشی این مقاله تطبیق و مصداق یابی قلب سخت در روایات، توهم زدایی از اعمال بدون غایات الهی میباشد. روش مقاله توصیفی و تحلیلی بوده.
بیگ محمدی, مصطفی . (1401). یهود و قلبهای سختتر از سنگ. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 9(شماره بیست و سوم- پاییز 1401), 25-40. doi: 10.22081/iqiri.2024.56166.1088
MLA
مصطفی بیگ محمدی. "یهود و قلبهای سختتر از سنگ", فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 9, شماره بیست و سوم- پاییز 1401, 1401, 25-40. doi: 10.22081/iqiri.2024.56166.1088
HARVARD
بیگ محمدی, مصطفی. (1401). 'یهود و قلبهای سختتر از سنگ', فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 9(شماره بیست و سوم- پاییز 1401), pp. 25-40. doi: 10.22081/iqiri.2024.56166.1088
CHICAGO
مصطفی بیگ محمدی, "یهود و قلبهای سختتر از سنگ," فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 9 شماره بیست و سوم- پاییز 1401 (1401): 25-40, doi: 10.22081/iqiri.2024.56166.1088
VANCOUVER
بیگ محمدی, مصطفی. یهود و قلبهای سختتر از سنگ. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 1401; 9(شماره بیست و سوم- پاییز 1401): 25-40. doi: 10.22081/iqiri.2024.56166.1088