در نظام تربیتی اسلام بازی از ارزش و جایگاه والائی برخوردار است. در مکتب اسلام آنچه به عنوان زیربنا و اساس حرکتهای فکری و عملی انسان پذیرفته شده اعتقادات و باورهائی است که انسان در عمق وجود خویش آنها را جای داده است. اهمیت اعتقادات مکتبی را در اسلام هر محقق منصفی می تواند از این مکتب در یابد و آن را به وضوح احساس نماید. تربیت از آنجا که رابطه مهمی با باور واعتقادات قلبی دارد می تواند نقش مهم و اساسی را بازی نماید. تمام دستورالعملهای مکتبی که در قرآن و فرمایش معصومین(ع) آمده اند یا او را آماده و پرورده می کنند تا به راحتی حق را بپذیرد و باورهای مکتبی را در قلب خویش وارد کند و یا اینکه زمینه را برای طرد باورهای غلطی که قبلاً وارد دل او شدهاند مهیا می دارد.روش تحقیق در این مقاله روش کتابخانهای است و دراین نوشتار در صدد هستیم تا با مرجعه به اسناد و مکتوبات مرتبط به بررسی موضوع مورد بحث بپردازیم.
جعفری کرفستانی, اسماعیل. (1403). نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومین(ع). فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 11(شماره بیست و نهم -بهار 1403), 73-94. doi: 10.22081/iqiri.2024.76565
MLA
اسماعیل جعفری کرفستانی. "نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومین(ع)", فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 11, شماره بیست و نهم -بهار 1403, 1403, 73-94. doi: 10.22081/iqiri.2024.76565
HARVARD
جعفری کرفستانی, اسماعیل. (1403). 'نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومین(ع)', فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 11(شماره بیست و نهم -بهار 1403), pp. 73-94. doi: 10.22081/iqiri.2024.76565
VANCOUVER
جعفری کرفستانی, اسماعیل. نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومین(ع). فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 1403; 11(شماره بیست و نهم -بهار 1403): 73-94. doi: 10.22081/iqiri.2024.76565