دانش آموخته سطح 3 رشته شیعهشناسی موسسه آموزش عالی امام رضا(ع).
10.22081/iqiri.2020.71552
چکیده
تاریخ کلام امامیه در مسیر رشد و پیشرفت خود مدارس و مکاتبی را پشت سر نهاده است که هر کدام با روشی خاص، نقش تحول آفرینی در بالندگی اندیشههای کلامی آن داشته اند. در دو مدرسه نخستین مدینه و کوفه، همه باورها و بنمایههای اعتقادی شیعه، تبیین و تدوین یافت. بعدها در مدرسه قم و بغداد، میراث پیشین را با دو رویکرد متفاوت مدون کردند و به نسلهای بعدی انتقال دادند. بعد از افول مدرسه قم و بغداد، مهمترین مدرسهای که از لحاظ جامعیت، تنوع، نوآوری و متمایز بودن آن در اندیشههای کلامی سرآمد مدارس دیگر امامیه شد، مدرسه یا حوزه حله بود.
طالعی اردکانی, محمد. (1399). بررسی خصوصیات و ویژگیهای کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 7(شماره شانزدهم - زمستان 99), 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2020.71552
MLA
محمد طالعی اردکانی. "بررسی خصوصیات و ویژگیهای کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن". فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 7, شماره شانزدهم - زمستان 99, 1399, 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2020.71552
HARVARD
طالعی اردکانی, محمد. (1399). 'بررسی خصوصیات و ویژگیهای کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن', فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 7(شماره شانزدهم - زمستان 99), pp. 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2020.71552
VANCOUVER
طالعی اردکانی, محمد. بررسی خصوصیات و ویژگیهای کلامی مدرسه حله و علمای طراز اول آن. فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان, 1399; 7(شماره شانزدهم - زمستان 99): 29-62. doi: 10.22081/iqiri.2020.71552